Bir işletme kurmak fikir aşamasında çok kolay gibi gözükse de; finansman, satış ve pazarlama, fikri mülkiyet koruması, insan kaynakları, donanımsal ihtiyaçlar ve daha fazlası gibi birçok konuda yapılması gereken iş yükünü beraberinde getirir.  Tüm bu zorluklara rağmen, günümüzde girişimciliğe ilgi tüm zamanların en yüksek seviyesindedir.

Bu makalede,  yeni bir işe başlayan girişimciler için “Bir İşletme Nasıl Kurulur?”  ile ilgili 10  temel adımda genel bir bakış sunuyoruz.

1. Pazar araştırması yapın

Pazar araştırması, fikrinizi başarılı bir işe dönüştürmek için bir fırsat olup olmadığını size söyleyecektir. Bölgenizde hali hazırda faaliyet gösteren potansiyel müşteriler ve işletmeler hakkında bilgi toplamanın bir yoludur. İşletmeniz için bir rekabet avantajı bulmak için pazar araştırması verilerini kullanmalısınız.

Pazarınız hakkında iyi bir fikir edinmek için aşağıdaki soruları yanıtlarını arayın:

  • Talep: Ürününüz veya hizmetiniz için bir istek var mı?
  • Pazar büyüklüğü :Teklifinizle kaç kişi ilgilenir?
  • Ekonomik göstergeler: Gelir aralığı ve istihdam oranı nedir?
  • Konum: Müşterileriniz nerede yaşıyor ve işletmeniz nereye ulaşabilir?
  • Pazar doygunluğu: Tüketiciler için halihazırda kaç tane benzer seçenek mevcut?

Fiyatlandırma:  Potansiyel müşteriler bu alternatifler için ne kadar ödüyor?

Pazar araştırması için mevcut kaynakları kullanarak pazar araştırması yapabilir veya araştırmayı kendiniz yapıp doğrudan tüketicilere gidebilirsiniz. Doğrudan araştırma yapmak için kullanabileceğiniz birkaç yöntem:

  • Anketler
  • Odak grupları
  • Derinlemesine görüşmeler (rakipler ve potansiyel müşterilerle)

2. İş planınızı yazın

İş planınız,  işinizin temelidir. Bu, yeni işinizi nasıl yapılandıracağınıza, yöneteceğinize ve büyüteceğinize dair bir yol haritasıdır. İyi bir iş planı, girişiminizi başlatmanın ve yönetmenin her aşamasında size rehberlik eder. İş planınızı, yeni işinizi nasıl yapılandıracağınız, yürüteceğiniz ve büyüteceğiniz konusunda bir yol haritası olarak kullanmalısınız.  Bu, işinizin temel unsurlarını düşünmenin bir yoludur.

İş planları aynı zamanda, finansman sağlamanıza veya yeni iş ortakları edinmenize de yardımcı olabilir. Yatırımcılar, yatırımlarının geri dönüşünü göreceklerinden emin olmak isterler. İş planınız, insanları sizinle çalışmanın veya şirketinize yatırım yapmanın akıllıca bir seçim olduğuna ikna etmek için kullanacağınız araçtır.

Size uygun bir iş planı formatı seçin

Bir iş planı yazmanın doğru ya da yanlış yolu yoktur. Önemli olan planınızın ihtiyaçlarınızı karşılamasıdır. Çoğu iş planı iki genel kategoriden birine girer: geleneksel veya yalın başlangıç.

Geleneksel iş planları daha yaygındır, standart bir yapı kullanır ve sizi her bölümde ayrıntılara girmeye teşvik eder. Önceden daha fazla çalışma gerektirirler ve düzinelerce sayfa uzunluğunda olabilirler.

Yalın başlangıç ​​iş planları daha az yaygındır ancak yine de standart bir yapı kullanır. Planınızın kilit unsurlarının yalnızca en önemli noktalarını özetlemeye odaklanırlar. Oluşturmaları bir saat kadar kısa sürebilir ve genellikle yalnızca bir sayfadır.

Yalın bir iş planında bulunan öğeler:

Anahtar ortaklıklar

İşletmenizi yürütmek için birlikte çalışacağınız diğer işletmeleri veya hizmetleri not edin. Tedarikçiler, üreticiler, taşeronlar ve benzeri stratejik ortakları düşünün.

Anahtar faaliyetler

İşletmenizin rekabet avantajı kazanma yollarını listeleyin. Doğrudan tüketicilere satış yapmak veya paylaşım ekonomisinden yararlanmak için teknolojiyi kullanmak gibi şeyleri vurgulayın.

Anahtar kaynaklar

Müşteriniz için değer yaratmak için kullanacağınız kaynakları listeleyin. En önemli varlıklarınız personel, sermaye veya fikri mülkiyeti içerebilir.

Değer önerisi

Şirketinizin pazara sunduğu benzersiz değer hakkında net ve ikna edici bir açıklama yapın.

Müşteri ilişkileri

Müşterilerin işletmenizle nasıl etkileşime gireceğini açıklayın. Otomatik mi yoksa kişisel mi? Şahsen mi yoksa çevrimiçi mi? Müşteri deneyimini baştan sona düşünün.

Müşteri segmentleri

Hedef pazarınızı adlandırırken spesifik olun. İşletmeniz herkes için olmayacak, bu nedenle işletmenizin kime hizmet edeceği konusunda net bir fikre sahip olmanız önemlidir.

Kanallar

Müşterilerinizle konuşacağınız en önemli yolları listeleyin. Çoğu işletme, bir kanal karışımı kullanır ve bunları zaman içinde optimize eder.

Maliyet yapısı

Şirketiniz maliyeti düşürmeye mi yoksa değeri maksimize etmeye mi odaklanacak? Stratejinizi tanımlayın, ardından onu takip ederken karşılaşacağınız en önemli maliyetleri listeleyin.

Gelir akışları

Şirketinizin gerçekte nasıl para kazanacağını açıklayın. Bazı örnekler doğrudan satışlar, üyelik ücretleri ve satış reklam alanıdır. Şirketinizin birden fazla gelir akışı varsa, hepsini listeleyin.

3. İşletmenizi finanse edin

İş planınız, işinizi başlatmak için ne kadar paraya ihtiyacınız olduğunu anlamanıza yardımcı olacaktır. Elinizde bu miktar yoksa, sermayeyi artırmanız veya borç/kredi almanız gerekir. 

4. İşletmenizin konumunu seçin

İşletmenizin konumu, vereceğiniz en önemli kararlardan biridir. Bir sanal ofis mi olacak yoksa merkezi noktada bir plaza katı mı tutacaksanız? Personel ulaşımı için uygun bir yer mi? Çalışan ve müşteri ulaşımı için doğru bir losyonda mısınız?  Yoksa tamamen uzaktan çalışma modelinde mi bir iş geliştiriyorsunuz? Yaptığınız seçimler, gelir-gider dengenizi önemli ölçü de etkileyebilir. Bu yüzden doğru karar vermelisiniz.

5. Bir işletme türü seçin

İşletmeniz için seçeceğiniz yasal yapı, işletme kaydı gereksinimlerinizi, ne kadar vergi ödeyeceğinizi ve kişisel sorumluluğunuzu etkileyecektir. Şahış Şirketi, Anonim Şirket ve Limited Şirket en yaygın işletme türleridir.

6. İşletmenizin adını seçin

Mükemmel ismi seçmek kolay değil. Markanızı yansıtan ve ruhunuzu yakalayan birini isteyeceksiniz. Ayrıca işletme adınızın başka biri tarafından kullanılmadığından emin olmalısınız. Bunun için marka tescili araştırması yapmalısınız.  Konu hakkında daha detaylı bilgi için bu yazımızı okuyabilirsiniz:  “Marka sorgulama nedir? Neden  Önemlidir?”7.

7. Marka tescili alın

Mükemmel işletme adını seçtikten sonra, yasal hale getirme ve markanızı koruma zamanı. Şirket kuruluşunu yapmadan önce ismin tescilini alarak koruma altına almalısınız. Çünkü marka tescili başvurularında da ilk gelen alır mantığı uygulanmaktadır. Siz tüm diğer süreçlerle uğraşırken bir başkası isminizi tescil ederse tüm çabalarınız boşa gidebilir.

Marka tescili hakkında daha detaylı bilgi için tıklayın.

8. Şirket kuruluşunu yapın

Bir banka hesabı açmak ve vergi ödemek gibi işinizi başlatmak ve büyütmek için önemli adımlar için şirket kuruluşunu yapmalı ve diğer yasal süreçleri tamamlamalısınız yapmalısınız.

9. Gerekiyorsa Lisanslar ve izinler için başvurun

Yaptığınız işin gerekliliği olarak şirket kuruluşu ve marka tescili haricinde işletmenizin ihtiyaç duyduğunuz lisanslar ve izinler sektörünüze göre gerekebilir. Bunları da işin başındayken almanız, işinizin sorunsuz olarak ilerlemesi için önemli bir adımdır.

10. Kalifiye personelleri seçin

Şirket kuruluşu için tüm süreçleri yaptıktan sonra işe başlamak için en önemli şeylerden birisi de doğru işe doğru çalışanı seçmektir.

Bizim önerimiz her zaman için işinin uzmanları ile çalışmanızdır. Böylece, sorunsuz işleyen bir sistem kurabilirsiniz.  Ayrıca işi bilmeyen bir aday seçtiğinizde maliyeti az olabilir ancak, eleman eğitme ve hata maliyeti sandığınızdan da yüksek olacaktır.



Bu site kullanıcı deneyimini geliştirmek için çerezler kullanır. KVKK uyarınca haklarınızı öğrenmek için kvkk aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.