Marka Tescili

Marka tescili adres patent

Marka Tescili Nedir?

Bir teşebbüsün mallarının veya hizmetlerinin diğer teşebbüslerin mallarından veya hizmetlerinden ayırt edilmesini sağlaması ve marka sahibine sağlanan korumanın konusunun açık ve kesin olarak anlaşılmasını sağlayabilecek şekilde sicilde gösterilebilir olması şartıyla kişi adları dâhil sözcükler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler ve malların veya ambalajlarının biçimi olmak üzere her türlü işarettir.

Marka Çeşitleri

Ticaret Markaları

Bir işletmenin imalatını veya ticaretini yaptığı malları, başka işletmelerin mallarından ayırt etmeyi sağlayan işaretlerdir.Malların üzerinde veya ambalajında kullanılan markalar ticaret markalarıdır. Markaların tescili için kullanılan sınıflardan ilk 34 sınıfı Ticaret markalarının tescilinde kullanılmaktadır.

Hizmet Markaları

Bir işletmenin hizmetlerini diğer işletmelerin hizmetlerinden ayırt etmeye yarayan işaretlere denir. Örneğin:Sigorta şirketleri ,hastaneler, taşımacılık firmaları, bankalar,eğlence hizmeti veren firmalar hizmet markaları kapsamında korunmaktadır.Markaların tescili için kullanılan sınıflardan 35-45 arasında yer alan sınıflar hizmet markalarının tescilinde kullanılmaktadır.

Garanti Markaları

Marka sahibinin kontrolü altında , bir çok işletme tarafından o işletmelerin ortak özelliklerini, üretim usullerini , coğrafi menşelerini ve kalitesini garanti etmeye yarayan işaretlerdir. Garanti Markalarına en iyi örnek; Uluslararası yün Birliğine ait “WOOLMARK” markası, Türk Standartları Enstitüsü tarafından , firmalara verilen standartlara uygunluk belgesiyle kullanılan TSE markası, ISO 9000, CE işareti, Zürih Üniversitesi tarafından diş çürümesine yol açmayan çikletler üzerinde kullanılan özel tasarımlı diş resmi de garanti markalarına örnek gösterilebilir.

Ortak Markalar

Üretim, ticaret veya hizmet işletmelerinden oluşan, bir grubun mal veya hizmetlerini diğer işletmelerin mal veya hizmetlerinden ayırt etmeye yarayan işaretlerdir.

Marka Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

  • Markanız bir ürünü veya hizmeti temsil edeceği için tüketicinin zihninde olumlu bir izlenim bırakmalıdır.Bu sebepten hem kolay hemde ayırt edici özellikte olmalıdır.
  • Farklı bir pazara girmeden önce marka adının yabancı dillerdeki anlamına dikkat edilmelidir.Uluslararası bir markaysa ve ihracat yapılacaksa markanın farklı dillerde kötü bir anlamı olmaması gerekir.
  • Markanızı oluştururken marka adınıza uygun alan adına sahip olmanız tüketici zihninde daha kolay yer edinmenizi sağlar.
  • Marka adınızın mutlaka bir anlam taşıması gerekmez.Daha akılda kalıcı ve yaratıcı olduğunu düşündüğünüz özgün bir isim veya kısaltmada kullanabilirsiniz.Bir çok marka, kurucularının isim ve soyisimlerinin baş harflerinden oluşmaktadır.
  • Marka seçimi yapıldıktan sonra marka hakkını elde edebilmeniz için tescil edilmesi gerekir.Bu sebepten markanın başkası adına tescilli olup olmadığı öğrenilmedir.Başkası adına tescilli olmaması durumunda marka tescil işlemi için müracaat edilir.

Ücretsiz DanışHizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi için formu doldurun sizi arayalım

size nasıl yardım edebiliriz?

hizmetlerimiz hakkında ayrıntılı bilgi almak için bizimle iletişime geçin