İyisi ile kötüsü ile 2021’i geride bıraktık. 2022 yeni kararları uygulamak ve işiniz için başarılı sonuçlar elde etmek için yepyeni fırsatlar barındırıyor. Bu fırsatları daha kolay yakalamak ve işinizi büyütmek için, süreçlerinizi kolaylaştıracak 7 önemli önerimiz var.

1. Stratejik planınızı ayarlayın:

Stratejik bir planınız yoksa, geliştirmenizin zamanı geldi de geçiyor. Araştırmalara göre, en başarılı şirketlerin %70’inden fazlası orta vadeli bir iş planına sahipler, buna karşılık daha az başarılı olan şirketlerin sadece %46’sının orta vadeli bir iş planı var. Halihazırda bir planınız varsa, finansal durumunuzdaki değişiklikleri, işinizdeki önemli gelişmeleri veya pazarınızdaki değişiklikleri dikkate alarak güncellemelisiniz.

2. Markanızı tescilleyin, Tescilinizi Kontrol Edin

Eğer markanız tescilli değilse mutlaka marka tescil başvurunuzu yapın.

Tescilli bir markaya sahipseniz, 2022 iş hedefleriniz ile markanızın mevcut tescil sınıflandırması uyuşuyor mu? Markanıza yeni hizmet kolları&ürünler ekleyecekseniz mevcut tesciliniz bu hizmet/ürünleri kapsıyor mu? Mutlaka kontrol edin. Kapsamıyorsa bu yeni iş kolları için de markanızı tescil etmelisiniz.

Marka tescili hakkında detaylı bilgiyi uzmanlarımızdan alabilirsiniz. 

3. Dijital pazarlama çalışmalarını hızlandırın

Markanıza ait dijital varlığınızın en önemli pazarlama aracınız haline geldiğinin farkındasınızdır. Bu yüzden mutlaka bir dijital pazarlama planına sahip olmalısınız.

4. İş süreçlerinizi yazılı hale getirin

Eğer girişimciyseniz, İşinizi yürütmekle ilgili çok fazla fikre sahip olursunuz. Ancak çok fazla seçenek seçim yapmayı ve harekete geçmeyi zorlaştırabilir. Bundan kaçınmanın bir yolu, tüm bu bilgileri aklınızdan çıkartıp standart, tekrarlanabilir prosedürler şeklinde yazıya dökmektir.

5. Bir performans yönetim sisteminiz olsun

Bir performans yönetim sistemi, performansı şirket hedeflerine bağlayarak çalışan bağlılığını teşvik etmek için güçlü bir araçtır. Ayrıca, geleceği parlak yetenekleri belirlemenize, eğitim ihtiyaçlarını netleştirmenize, daha objektif ücretlendirme ve personel kararları almanıza yardımcı olabilir.

6. Kilit müşterileriniz ve tedarikçilerinizle düzenli toplantılar planlayın

Kilit müşterileriniz ilgi ister, onların gelecek planlarını bilmeniz,  yeni ürün hizmetler sunmanızı sağlayacaktır. Ayrıca müşteri memnuniyetsizliği oluşmuşsa,  bu düzenli toplantılarla erkenden fark edebilir ve çözümler üretebilirsiniz. Tedarikçileriniz yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesine yardımcı olabilir. Onları işinizde ortaklar olarak görmeniz ve onlarla olan ilişkilerinizi beslemeniz önemlidir.

7. Günlerinizi önceden planlayın

Girişimcilerin ve KOBI yöneticilerinin, doğru zamanda doğru şeyleri yaptıklarından emin olmak için günlerini düzenlemeleri çok önemlidir. Her akşam bir sonraki gün için yapılacaklar listesi oluşturun. Bu sayede ertesi günün çok daha verimli geçeceğinden emin olabilirsiniz.