İSTANBUL, (DHA) – Firmaların marka tesciliyle birlikte com ve com.tr başvurularını yapması gerektiğini dile getiren Adres Patent Genel Müdürü Cumhur Akbulut, “Aksi halde kötü niyetli kişiler durumu fırsatçılığa çevirebilir. Markaların kendisini bu anlamda koruması önemli” dedi.

Pandemiyle tüketim ve tedarik alışkanlıklarında köklü değişimlerin yaşandığının altını çizen Cumhur Akbulut, e-ticaret ve e-ihracat başta olmak üzere KOBİ’lerin birçok alanda önemli atılımlar yaptığını söyledi. Bu dönemde dijitalleşmenin zorunluluk haline geldiğine dikkat çeken Akbulut, “Pandemi birçok KOBİ’mize ihracatın ve e-ticaretin yolunu açtı. Özellikle e-ihracat ve dijitalleşme tarafında ülkemiz önemli bir atılım gerçekleştirdi. Ancak bunları daha katma değerli hale getirebiliriz. Patent ve markalaşma çalışmalarına daha fazla ağırlık vererek bu mümkün” diye konuştu.

İNTERNET SİTESİNİN MARKALARA SAĞLADIĞI AVANTAJLAR

Pandemiyle e-ihracat ve e-ticaret alanında hizmet veren firma sayısının yüzde 50’den fazla artış göstererek 350 bini bulduğuna dikkat çeken Cumhur Akbulut, “Ancak bu firmaların yaklaşık 30 bininin kendi internet sitesi bulunuyor. Sonuç itibarıyla iş yaptığınız tedarikçi, firmanıza yönelik bir araştırma yaptığında internet üzerinden sizinle ilgili verilere ulaşamadığında bu durum güvensizlik yaratabilir. Bunun önüne geçmek adına marka tesciliyle birlikte, firmanızın alan adını da tescil ettirmeniz hem bilinirlik ve tanıtım konusunda size avantaj sağlayacak hem de kötü niyetli kişilerin bu durumu fırsatçılığa çevirmesinin önüne geçecek” açıklamasında bulundu.

MARKALAR TEHLİKE ALTINA OLABİLİR

Birçok şirketin marka başvurusu yaparken ‘com.tr’ alan adı başvurusu da yapması gerektiğini dile getiren Cumhur Akbulut, “Ancak ‘com.tr’ uzantılı bir marka başvurusunda firmanın önce mevcut markanın tescilini alıp, sonra com.tr başvurusunu yapması gerekiyor. ‘Com’ uzantılı marka başvurularında ise böyle bir zorunluluk bulunmuyor. Bu yüzden firmalarımız marka başvurularını yaparken alan adı başvurularına yönelik tescillerini de almalılar. Özellikle com uzantılı markalar için tehlike daha büyük aksi halde kötü niyetli kişiler durumu fırsatçılığa çevirebilir. Bu tarz davaların yargıda sıkça görüldüğüne şahit oluyoruz. Zaman ve maliyet kayıplarını önceden önlemek adına markaların tescil işlemlerinden sonra alan adlarını com.tr; com ve ihracat yaptıkları ülkelerin uzantılarını da koruma altına alması ileride çıkması muhtemel anlaşmazlıkların da önüne geçebilir” dedi.