Amazon Marka Tescili Programı Üyeliği nedir?

Amazon’da satış yapmak hem çok iyi bir iş fırsatı, hem uluslararası bir pazar hem de prestijli bir online satıcı olma fırsatı sunulabilir.  Bu yazımızda Amazon özel marka satıcılarının vermesi gereken önemli kararlardan biri olan marka tescili ve Amazon Brand Registry (Amazon Marka tescili programı üyeliği) konusu üzerinde duracağız.

Amazon’un en son yaptığı yenilikler arasında Brand Registry (Marka Tescili) programı da yer alıyor. Artık bu programa üye olmak için markanızın tescillenmiş olması gerekmektedir. Kısaca bu tam olarak şu anlama gelmektedir. Amazon’da ürünlerinizi satmak istiyorsanız; markanızın kabul edilen ülkelerin herhangi birinde, birkaçında ya da hepsinde tescilli olması ve Amazon Marka Tescili programına üyeliğinizi yaptırmış olmanız gerekmektedir.

Bu program kendi ürünlerini kendi üreten Amazon satıcılarının, markalarının sahibi olarak kayıt almalarını, ürün sıralamalarını ve Amazon platformunda marka kimliklerini daha iyi yönetmelerini sağlar.

Amazon marka tescilinin en önemli faydası, sizi taklitçilerden korumasıdır. Eğer marka tescili yapmazsanız, başka bir satıcı sizin emek verdiğiniz ürününüzü taklit edebilir ve sizin hakkettiğiniz bütün kazancı kendine alabilir.

Amazon marka tescilinin taklitçi ürünlerden korunma, başka satıcıların sizin ürün listelemelerinizi kullanmalarını engelleme, Amazon Store açabilme ve ürünlerinizi kayıt etme gibi yararları vardır.

Amazon Marka Tescili Programı Üyeliği Nasıl Yapılır?

Amazon marka tescili kaydı yapılmadan önce markanın aşağıda belirtilen ve Amazon’un hizmet verdiği ülke veya ülkelerde marka tescil işlemi yapılmalıdır. Marka tescil işlemi, bir fikri mülkiyet hakkı korumasıdır.

Türkiye’deki bir firma olarak Amazon için marka tescili yaptırıyor olsanız da Amazon’un hizmet sunduğu (ABD, Brezilya, Kanada, Meksika, Avustralya, Hindistan, Japonya, Fransa, Almanya, İtalya, Türkiye, Singapur, İspanya, Hollanda, Suudi Arabistan, İsveç, Polonya, Mısır, Birleşik Krallık, Avrupa Birliği ve Birleşik Arap Emirlikleri) her biri, farklı yasal gereksinimlere sahiptir. Hangi ülkeye hitap etmek istediğinize göre o ülke için marka tescil başvurusu yaparak markanızı tescil ettirmelisiniz.  Süreci tek başına yürütmeniz zaman ve maliyet anlamında sizi zorlayabilir. Bu nedenle marka başvurunuzu yaparken profesyonel bir marka – patent ofisinden destek almanızı öneriyoruz.

Yurt dışı marka tescilinizi aldıktan sonra, Amazon Marka Tescili (Amazon Brand Registry) sayfasına giderek kayıt işlemlerini yapabilirsiniz.

Sayfada, Marka Tescili seçeneğine tıklayarak markanızı hangi ülkeye kaydetmek istediğinizi,  Amazon’dan nereye ve nereden ürününüzü satacağınızı seçmeniz gerek. Hangi piyasayı seçeceğinize, bölgeleri, yasaları ve rekabeti araştırarak iyi karar vermeniz gerekmektedir.

Kayıt işlemini yaptıktan sonra, önünüze “Brand Eligibility” yani “Marka Seçilme Niteliği” başlığında, şirketinizin detaylarını girmenizin gereken bir sayfa çıkacak.

Bu sayfa size 3 soru soracak,

  • Markanızın kalıcı bir adı ve logosunun olduğu bir paketleme veya ürününüzün olup olmadığı. Bu kritik olan bir adımdır, markanızın kalıcı bir ismi ve logonuzun olması gerekmektedir.
  • Marka seçiminizi yapmanız gerekmektedir. (Sayı sınırlaması yoktur.)
  • Marka adınızı kaydetme. Burada baştaki adımlarda kullandığınız ismi kullanmanız gerekmektedir.

Bu aşamaları tamamladıktan sonra sıradaki seçeneğine tıklayarak ileri gidebilirsiniz.

Bu sayfa, marka tesciliniz hakkında detaylandırma isteyecek. İlk olarak sektörünüzü temsil eden marka sınıfınızı girmeniz gerek, sonrasında “word” seçeneğini seçerseniz isminizi işaretlemenizi isteyecek. Eğer görsel bir marka tesciliniz varsa bu seçenek gözükmeyecek.

Sonraki adım marka tescili numaranızı isteyen adım. Marka tescil numaranızı girdikten sonra, son olarak da sistem marka tescil ofisinizi belirtmenizi isteyecektir.

Marka tescil kaydının ardından, sıradaki aşamada, sizden ürününüzün karakteristik özelliklerini isteyecek. Öncelikle ürününüzün bir çeşit GTIN’i olup olmadığını soracak, eğer verilen seçeneklerin hiçbirisi yoksa “Yok” seçeneğini seçebilirsiniz.

Eğer GTIN’iniz yoksa “GTINs Exemption Request” yani “GTIN’lerden Muafiyet Talebi” girmeniz gerekiyor.

“Yok” seçeneğini seçtikten sonra size ürününüzün hangi kategoride olduğunu, sonra da internet üzerinden satış yapıp yapmadığınızı soracak. Eğer yapıyorsanız, nereden yaptığınızı detaylandırın.

Şimdi size satıcı ve bayi detayları soracak. Bu sorular, Amazon ile ilişkiniz, ürününüzün üretim ve dağıtım detayları hakkında olacak, detaylı bir şekilde cevaplamanız gerekmektedir.

Bütün detaylandırmanız tamamlandıktan sonra “bitir” seçeneğine tıklayınız. Kayıtlanma sürecinin her aşamasını detaylı bir şekilde tamamladığınızdan emin olmakta fayda var.

Yukarıda da açıkladığımız üzere; satış yapacağınız mallar ve onların ayrıntılarının yanı sıra, satış yapacağınız marka veya markaların tescilli olup olmadığı, hangi ülkelerde tescilli olduğu, sınıfları, tescilli olan sınıfların mallarınızı karşılayıp karşılamadığı…. gibi marka tescili ile ilgili birçok detay bu programa üyelik sürecinde sizin için önemli olacaktır.

Bu bilgileri gönderdikten sonra da , ticari markanın haklarının sahibi olduğunuzu doğrular ve gerekliliklerimizi karşılayan bir kişiye (bu genellikle marka vekiliniz olur)  ulaşırlar. Bu kişi bir doğrulama kodu alır. Kayıt işlemini tamamlamak için bu kodu Amazon’a geri göndermeniz gerekir.

Sağlanan bilgileri doğruladıktan sonra, markanızı korumanıza yardımcı olan Amazon Marka Kaydı avantajlarına erişebilirsiniz.

Adres Patent’in profesyonel marka uzmanları tarafından yürütülen yurt dışı marka tescil süreçleri, Amazon marka kaydı için gerekli olan yurt dışı marka tescil belgelerinizi aranan tüm şartlara uygun eksiksiz almanız konusunda size yardımcı olacaktır.. Ardından siz de yukarıdaki adımları takip ederek, Amazon için marka tescil kaydınızı yapabilirsiniz.

Şimdi ücretsiz yurt dışı marka sorgulama desteği almak için bizimle iletişime geçin.